Įtraukusis ugdymas yra procesas, kurio tikslas – užtikrinti, kad kiekvienas vaikas gautų kokybišką ir individualizuotą ugdymą, atitinkantį jo asmeninius gebėjimus ir poreikius. 2024 m. rugsėjį įsigaliosiančios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo pataisos numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos galimybės mokytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su savo bendraamžiais.

Pagrindinės kryptys:

  •  Nuostatų formavimas: stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas dėl įtraukiojo ugdymo, siekiant kurti palankią aplinką įvairovei mokyklose.
  •  Pagalbos prieinamumas: didinti švietimo pagalbos prieinamumą, užtikrinant, kad visiems vaikams būtų suteikta reikiama parama ugdymo procese.
  •  Pedagogų pasirengimas: gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą dirbti su vaikais, turinčiais įvairių ugdymosi poreikių.
  •  Aplinkos pritaikymas: pritaikyti mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų aplinkas bei ugdymo procesus, kad jie būtų tinkami vaikams su skirtingais poreikiais.
  • Stebėsena ir vertinimas: kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą, kuri padės vertinti ir tobulinti įtraukiojo ugdymo procesą.

Įtraukusis ugdymas siekia ne tik sudaryti sąlygas vaikams su specialiaisiais poreikiais mokytis kartu su kitais vaikais, bet ir skatinti visos švietimo bendruomenės įsitraukimą bei palaikymą. Tai svarbus žingsnis siekiant užtikrinti lygybę ir galimybes kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo jo individualių poreikių ar galimybių.

x